Ukrayna

İlk defa yurt dışına çıkan biri olaraktan ve kısıtlı ingilizcemizle bir tedirginlik de beraber yola çıktığımız üç arkadaş ukrayna dan çok memnun kaldık sanki İstanbul’da yıllarca dolaştığını sokaklarda dolasir gibi hiç yabancılık çekmeden dolaştık . Kısaca Ukrayna yolculuğumuzun bı hikayesini anlatmak istiyorum ki daha sonrasında gitmek isteyen arkadaşlara ufakta olsa bir fikir olsun . Ukranyanin birçok yerinde asker mevcut polis çok az görürsünüz en azından bizim gezdigimiz yerlerde yok gibiydi ama bir çekingenlik olmasın hava limanı dışındaki askerler memur niteliğinde her yerde işe gidip akşam eve dönen askerlerle dolu . Hava limanında biz pasaportla giriş yaptik daha kolay olur diye . Pasaportta dikkat etmeniz gereken ikametgah soruyor örneğin bende Gebze yazıyor memur Gebze neresi diye sordu arkadaş arkadan atladı istanbuldan geldiğimiz için Gebze İstanbul dedi bende bozuntuya vermedim 😅 arkadaşın ismi Eyüp pasaportunda da Eyüp yazıyordu onu anlatmak biraz sıkıntı oldu . Ama oda geçti diğer arkadaşımız hiç bir sıkıntı olmamasına rağmen kendi aralarında konuşmaya pasaportunu askerler birbirlerine göstermeye başladı biz o an bı sıkıntı var diye düşünerek uzaktan arkadaşla sakalasmaya başladık gülüşmeler falan memurların dikkatini çekti rahat tavırlarımızı görünce neyse ki onuda bıraktılar . Zaten en sıkıntılı kısım bu çünkü çok kişiyi hava limanindan almayıp iki üç gün geri dönüş uçağı olana kadar buldunuz esir şeklinde bekletiyorlar ki bizden sonra gelen ucaktan on kişilik bı grubu içeri sokmamışlardı . Haberini Lviv sokaklarında dolaşırken almıştık çokçada üzülmüştük .ancak dönüşte havalimanında bu kişilere denk geldiğimizde adamlar haklı dedim . Benim tavsiyem otele bulaşmayın hem pahalı hemde çok rahat hareket edemezsiniz . Evler çok temiz ve bedava gibi . Biz Odessa da bir gece bı türk işletmenin bahçesinde kaldık . Ukraynada sakin türk mekanlara yaklaşmayın hava limanından Odessa merkez taksiyle 90 grivna türk taksici bizden 300 grivna para istedi taksilerde taksimetre yok ne derse o onun için Uber kullanın tanıdık var diye taksiden inince bı mekana gittik gece bahçesinde kaldığımız üç lahmacun dört dolma getirdi birkaç çay 800 grivna aldılar biz hiç birşey yapmadan Türklerin yanından kendimizi kurtarana kadar 1500 grivnamiz gitmiş oldu ki bizim gibi karşılaştığımız diğer Türklerde türk mekanlarından uzak durmamız konusunda bizi uyardılar . Derinlemesine anlatacağım ama dediğim gibi ilk gün olmak üzere birde dönüş günü odessada 2 gün kaldık bizdeki Antalya Bodrum gibi bir tatil liman kenti iki gece tren yolculuğu yaptık ki otel veya evde kalacağınıza bizdeki doğu ekspresi gibi bir iki gecenizi trenle değerkendirebilirsiniz . Vaktimizin çoğunu lvivde geçirdik Lviv daha bir eski andırıyor eski binalar 60lardan kalma toplu taşıma ama eğlence olarak her yerde bir şov her kafenin her barın farklı kendine has konsept tarzı var buda hergun farklı bir deneyim yaşamanıza neden olacaktır . Giderken hatta havalimanında tanıştığımız Ukraynalı bı abla ve hatta Ukrayna’da ikamet eden turklerin bizi korkutacak şekildeki dikkatli olun sizi carparlar dolandırıcı çok uyarılar biraz bizde bı tereddüt yaratsada . Herhan gibi kötü birseyle karşılaşmadık herkes Güler yüzlü yardım sever . Gece 3te bile Türkiye’de olmadığım kadar rahat bı şekilde dolaşabildim . Tekrardan gidebilmek için gün sayicam benim için muhteşem bir deneyimdi . Kadın nüfusu cidden çok fazla otobüs şoförleri sokaktaki çöpçüler askeri polisi hayatın her alanında bu ülkede kadınlar hakim .belki de bundan dolayı bana çok güvenli bir şehir gibi hissettirdi ve her yer tertemiz . Harcamalara gelirsek bu ülkede özellikle Lviv şehrinde yeme içme bize göre cidden bedava gibi biz üç arkadaş tadını çıkarabilmek için özellikle fiyatların farkına vardıktan sonra bir haftalık tatilimize herşeyin en pahalını seçtik en lux mekanlarda yiyip içtik lvivde konsept olarak gidip görülmesi gereken bütün mekanlara gittik bir ikisi hariç onlarda vaktimiz yetmedi . Yani anlayacağınız bir haftalık lüks bir tatilin yeme içme bedeli bize 1000tl gibi bir fiyata patladı aynı tatili Türkiye’de yapsak 10.000 TL’yi aşacağını eminiz . Kesinlikle tavsiye edecegim güzel biryer . Ben Lviv i sevdim birdahakine tatilimi bölmeden lvivde değerlendireceğim . Dönüş yolunda bizim gibi tatile gelen üç tür bayanla tanıştık biraz sohbet ettik onlar bize kievi çok net ettiler mimari olaraktan görülmesi gereken eski Sovyet Rusya’nın izlerini taşıyan güzel bir şehir diye onlar Odessa Lviv Kiev üç şehir gezmişler
Kievi görmediğim için bı fikrim yok kısacası böyle güzel olumsuz hiçbir yönüne rastlamadığımız güzel iki şehir gezmiş olduk .